november 25, 2008

De concepten voor de Kijkdoos "Het Achterpark"


Bij het bedenken van een aantal ideen wilde ik zeker iets doen met een luchtballon. Omdat het vooral magisch is hoe zoiets geluidloos en kalm door de lucht zweeft. Daarbij wil ik de kinderen waarvoor het is bestempt een fantasie beeld geven. Dit door de compositie van de gebouwen, het enorme veld en de vogel wezen dit erin lopen. Rechts van het geheel zit een persoon in een jas iets te tekenen. Voor de lucht had ik het idee die soort Aurora te geven van allemaal velle pastel tinten.


Een aantal ideeen van stijlen waarmee ik zat een exprimenteren voor het geheel. Bij het kijken naar een stijl kwam ik wat dingen tegen van onder andere verschillende manga series zoals Cowa!, Detective Conan en wat schetsen die op wat eigen ideeen heb gebasseerd.

Geen opmerkingen: