november 05, 2008

Concepten Opdracht 1

De hart monitor de planten hierboven in het groot uitgewerkt. Het idee van de hart monitor om te tonen dat er leven is trok me wel. Het toont een deel techniek maar daaromheen weer de onmisbare natuur die toont dat het leven er ook is. En de batterij heb ik eraan toegevoegt met het idee dat er ook energie uit kunstmatige bronnen te halen is.
Het volgende setje uitwerkingen heb ik gemaakt aan de hand van de mind map. De onderwerpen die ik hieruit heb genomen zijn de voorstuwings bronnen electricteit en stoom. En natuurlijk de natuur blijft een belangrijk onderwerp waar ik veel mee wil doen.

De kleine schetsen spreken voor zich en tonen elk een eigen idee over de techniek en de natuur. De afbeeldingen tonen allen dat de natuur en techniek samen een onmisbaar deel van het leven is.
Na mijn eerste twee schetsen, maar een mindmap gedaan en daarmee wat ideeen gecrieert voor het volgende setje uitwerkingen.
Zoals is te zien begon ik hier met een exprimenteren met een onderwerp. Ik had in gedacht over en belangrijk persoon die veel heeft gedaan in de zin van behulpzaamheid en zorg voor bijvoorbeeld wezen, mensen van armere komaf, mensen die de hulp nodig hebben. Maar na het vragen over het idee aan de leraar, bleek dat dit idee al in 18de eeuw gebruikt werd. Dus het idee was te "klassiek'.... dus het was op naar een volgend idee maar het onderwerp elementen en de natuur meenemen.

Nadat de uitleg was gedaan begon ik eerst met het schetsen met een het idee wat zijn de levenden? Zijn het mens figuren, misschien cartoon figuren die aan de hand van animatie tot leven komen, is het de natuur of misschien wel iets mechanisch.... met deze vragen in mijn hoofd begon in wat schetsen te maken.

Geen opmerkingen: